Protokoll 31/3-10
2. Närvarande: Hannah borta.
3. Seketerare: Marie Sundqvist
4. Justerare: Sofie Nilsson
5. Dagordning godkänd
6. Förgående mötes protokoll: Genomläst
7. Försäljning: Vi planerar att tillsammans med Vätskekontroll en dag stå i gällstad för att sälja, detta skall det pratas mer om på nästa möte. Vi bestämmde också att vi skall göra en mini-monter som skall ställas i kicks skyltfönster och denna skall vi börja på idag.
8. Under lovet skall vi hem medtaga och sälja 10 produkter var.
9. Teknikpriset: Detta skall skrivas ut idag samt skickas till Sarah.
10. Ekonomi: Gusten kollar nollpunkt, betalar fakturor samt kollar vårt konto. Vi skall även prata med Rolf om hur vi gör upp betalningen av produkterna.
11. De som svarat på vår intresseanmäla har fått ett sms/mail.
12. Rådgivarmöte: Förslag v.16
13. Övriga frågor
14. Mötet avslutat
Kallelse 31/03-2010
Less Bed Mess UF KALLELSE
Datum 31-03-10
Tid Kl 09:09
Plats: sal AF7
Dagordning.
1. Möte öppnas av Nathalie Henriksson
2. Närvarande
3. Val av sekreterare: Marie Sundqvist
4. Val av justerare: Sofie Nilsson
5. Godkännande av dagordning
6. Föregående mötesprotokoll
7. Försäljning i Gällstad och Kicks.
8. Försäljning under lovet. Antal var?
9. Teknikpriset
10. Ekonomi.(Faktura till skolan, tröjor, Rolf, Nollpunkt)
11. Intresseanmälan.
12. Rådgivarmöte v 16?
13. Övriga frågor
14. Mötet avslutas
Loggbok 29/3-2010
HALLI HALLÅ!
Alla trogna läsare!
Nu närmar sig påsk med stora skuttande kanin hopp. Det gäller nu att hålla i med försäljningen fram till påsk och under påsklovet. Vi räknade i fredags ut att vi har ett varulager på ca 80 produkter.
Vi har bestämt oss för att sälja minst en gång i Gällstad och i Ulricehamn. I Ulricehamn blir det försäljningen på Kicks som vi riktar in oss på. Detta tycker vi är en väldigt bra ide av våra UF lärare.
Idag är vi tre man kort men arbetet fortsätter ändå. Gusten och Nathalie är i London för att samla mer inspiration. Hannah är i Jönköping och kör bil på halt underlag, så snart hjar vi en till medlem som kan tuffa runt i firma bilen.
Dagens arbete är att skriva brev till olika företag som kan tänka sig att köpa in vår produkt som en give away. Vi har också skickat brev till våra rådigvare och önskar de även här en riktigt glad påsk. På onsdag blir det styrelse möte och ovan kan ni se kallelsen.
Fortsatt go dag så syns vi snarre.
Loggbok 24/3-10
Mässan i Borås!
Mässan i Borås var en tuff mässa. Vi fick en dålig plats för vår monter. Trots detta så kände vi oss nöjda och gick hem med 30 sålda produkter och en nominering i bästa inovation:) Helt OKEJ!
Vi fortsätter nu att jobba på med försäljningen och jobbar efter att sälja de sista 150 produkterna.
Mer bilder från mässan kommer:)
Ha det fint Less Bed Mess IDOLER!
Protokoll 8/3-10
1. Mötet öppnas av Sofie Nilsson
2. Närvarande: Hannah, Sofie, Nathalie, Marie, Gusten.
3. Hannah var sekreterare
4. Nathalie var justerare
5. Monter- Fixa en till hylla, Ny bild på logga, en till stege, digitala fotoramar med bilder på USB, svart Whiteboard penna, fler lampor.
6. Broschyrer- Tryck upp ca 250st
Visitkort- gör nya och tryck upp 20 st/medlem
Flyers- Byt monter nr till 58 och tryck upp ca 200st
7. produktblad- Tryck upp 80 st
8. prata med Rolf om 80 nya produkter
9. Rådgivarmöte- Maila dem och tala om hur det gått för oss på mässorna och bestämma ett möte
10. Marknadsföring- pratade om att lägga ut köpvilkor på hemsidan och verkligen få igång försäljningen på den. Även tänkt att lägga in en tidningsnotis i UT.
11. Fixa mer godis till montern- Nathalie
Kallelse till 5/3-2010
Less Bed Mess UF KALLELSE
Datum 2010-03-05
Tid Kl 11.00
Plats: sal AB2
Dagordning.
1. Möte öppnas av Sofie Nilsson
2. Närvarande
3. Val av sekreterare: Hannah Wass
4. Val av justerare: Nathalie Henriksson
5. Godkännande av dagordning
6. Föregående mötesprotokoll
7. Monter
8. Ekonomi
9. Broschyrer (ställ)
10. Visitkort
11. Produktblad
12. Produkter
13. Tävling
14. Rådgivare
15. Smarta Saker
16. Återförsäljare
17. Marknadsföring
18. Paketering
19. Övriga frågor
20. Mötet avslutas
UF Mässa 25/2-2010


Bild 1.Less Bed Mess UF i sin monter (Gusten saknas, är ute och säljer..)
Bild 2. VD och Vice VD visar våra snygga tröjor;)
Utvärdering av den lokala mässan i Ulricehamn
2. Eftersom vi tog oss till mässan med egen lastbil och även tidigare än andra gick det väldigt smidigt att ställa upp den. Vi hade gott om tid och så kommer vi troligtvis göra även till nästa mässa.
3. det vi saknade vid monteringen var en till stege eftersom det var svårt att sätta upp lamporna. Annars kände vi nog att vi hade med oss allt.
4. Den kan inte förbättras för den är AS BRA! Det enda vi kan förbättra är att fixa digitala fotoramar med fler bilder som kan rulla och även en annan färg på whiteboard pennan. Vi ska även köpa en till hylla som vi kan sätta upp för bättre förvaring.
5. Vi fixade egen transport dit och hem vilket var väldigt smidigt.
6. Vi hade en spännande monter som väckte nyfikenhet hos kunderna. Vi lämnade ut flyers till folk som gick runt med vårt monter nummer på mm. Vi hade även en broschyr som vi delade ut till alla som besökte montern samt visitkort som de kunde ta om så önskades. Vi skrev upp vår bloggsida på whiteboarden som satt på väggen. Vi hade även vår hemsida på baksidan av vår tröja och matchande kläder till montern.
7. Loggan är vi inte så stolta över och det var troligtvis inte så många som såg den. Vi hade den i en fotoram som stod på ett bord i morntern men vi visade den aldrig för kunderna utan de fick titta själva. Vi koncentrerade oss ist på att sälja vår produkt och ha roligt.
8. Den väckte mycket nyfikenhet och många var villiga att köpa den. Vi fick många kommentarer om att det var en jätte smart idé och de absolut var tvunga att testa. Vi har även nu efteråt fått kommentarer på att den fungerer mycket bra.
9. Vi hade inte tillräckligt med material för att sälja då våra produktblad tog slut. Vi fortsatte ändå att sälja genom att ge kunderna en bra förklaring i montern men även skicka med en broschyr där samma produktbeskrivning står som på produktbladet.
10. Visitkorten kommer vi förhoppningsvis göra om eftersom de inte är så "proffsiga". Annars är vi nöjda med broschyrer och resten av paketeringen av produkten.
11. De var väldigt positiva. Vi fick många kommentarer om att den var fin och att vi kunde använda den bra för att förklara vår produkt. Den väckte stort intresse och kunderna tyckte att de fick bra information i montern.
12. Det var mycket lätt. Vi har enkla och relativt lätta saker som går fort att plocka ihop och in i en lastbil. Och eftersom vi har så pass bra samarbete så gick arbetet exemplariskt bra